Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!



        

24. KÁBEL FÉKLÁMPA KAPCSOLÓ

Készleten

 

Cikkszám: F1412-2AA-0000
Ár (nettó) : 937 Ft
Ár (bruttó) (27 %):
1 190 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  KP-4B02  
Termékfigyelő

A robogó első fék féklámpa kapcsoló kábele

Szerepe

A robogó első fékénél található féklámpa kapcsoló kábelének a fő szerepe, hogy elektromos kapcsolatot biztosítson a féklámpa kapcsoló és a jármű elektromos rendszere között. A szerep lényege:

  1. Jelátvitel: Amikor a vezető meghúzza az első fékkar, a kapcsoló (amely általában a főfékhenger alatt helyezkedik el) bezárja az áramkört. A kábel ekkor továbbítja az elektromos jelet a féklámpához.

  2. Biztonság: A kábel felelős azért, hogy a féklámpa azonnal felgyulladjon a fékkar legkisebb elmozdulására is. Ez kulcsfontosságú a közlekedés biztonsága szempontjából, mivel jelzi a hátul haladóknak, hogy a jármű lassít.

  3. Rendszerintegritás: Biztosítja az elektromos áram zavartalan áramlását a kapcsolótól az izzóig (vagy LED-ig), valamint a visszatérést (testelés).

Meghibásodás jelei

A féklámpa kapcsoló kábelének (vagy a kapcsoló és a kábel csatlakozásának) meghibásodása a következő jelekkel járhat:

  • A féklámpa nem világít: Ez a leggyakoribb jel. Ha a fékkar meghúzásakor az izzó (ami rendben van) ellenére sem gyullad ki a féklámpa, az lehet kábel szakadásra, rossz csatlakozásra (pl. korrózió vagy oxidáció miatt), vagy a kapcsoló meghibásodására utaló jel.

  • A féklámpa folyamatosan világít: Ha a kábelezésben rövidzárlat van, vagy a kapcsoló érintkezői "összeragadtak", a féklámpa állandóan éghet, még akkor is, ha a fékkar nincs meghúzva. Ez megtévesztő lehet más járművezetők számára, és az akkumulátor lemerülését okozhatja.

  • Időszakos működés: A féklámpa csak néha világít, vagy csak a fékkar nagyon erős meghúzására. Ez általában a kábelen vagy a csatlakozóban lévő szakadozó, instabil érintkezésre utal.

  • Korrózió a csatlakozónál: A kábel csatlakozójánál lévő zöldes-fehéres lerakódás (oxidáció) a csatlakozás romlását jelzi.

Karbantartás

A féklámpa kapcsoló kábelének és csatlakozásainak karbantartása elsősorban a tisztaságra és az integritás megőrzésére fókuszál:

  1. Rendszeres Ellenőrzés: Ellenőrizze a kábel teljes hosszát a kapcsolótól az elektromos rendszereig, különös tekintettel a csatlakozókra (általában a főfékhenger burkolata alatt).

  2. Tisztítás és Korrózióvédelem: Ha a csatlakozóknál korróziót lát, tisztítsa meg finom csiszolópapírral vagy kontaktspray-vel. Ezután kenjen be egy kis vazelint vagy elektromos zsírt a csatlakozókra, hogy megvédje őket a nedvességtől és az oxidációtól.

  3. Kábelrögzítés: Győződjön meg róla, hogy a kábel megfelelően van rögzítve (bilinccsel vagy kötegelővel) a kormányhoz és a vázhoz, hogy ne érintkezzen mozgó alkatrészekkel és ne feszüljön el a kormány elfordításakor. A súrlódás elleni védelem meghosszabbítja az élettartamot.

  4. Kapcsoló ellenőrzése: Ha a lámpa nem működik, érdemes a kapcsolót is ellenőrizni, és szükség esetén beállítani vagy cserélni. A kábel csak a jel továbbításáért felel, de a hiba forrása gyakran maga a kapcsoló.

NjZhN
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: