Kezdőlap » Motowell alkatrészek » Magnet » Motowell Magnet Sport » Magnet Sport első fékrendszer » 24. KÁBEL FÉKLÁMPA KAPCSOLÓ
A robogó első fékénél található féklámpa kapcsoló kábelének a fő szerepe, hogy elektromos kapcsolatot biztosítson a féklámpa kapcsoló és a jármű elektromos rendszere között. A szerep lényege:
Jelátvitel: Amikor a vezető meghúzza az első fékkar, a kapcsoló (amely általában a főfékhenger alatt helyezkedik el) bezárja az áramkört. A kábel ekkor továbbítja az elektromos jelet a féklámpához.
Biztonság: A kábel felelős azért, hogy a féklámpa azonnal felgyulladjon a fékkar legkisebb elmozdulására is. Ez kulcsfontosságú a közlekedés biztonsága szempontjából, mivel jelzi a hátul haladóknak, hogy a jármű lassít.
Rendszerintegritás: Biztosítja az elektromos áram zavartalan áramlását a kapcsolótól az izzóig (vagy LED-ig), valamint a visszatérést (testelés).
A féklámpa kapcsoló kábelének (vagy a kapcsoló és a kábel csatlakozásának) meghibásodása a következő jelekkel járhat:
A féklámpa nem világít: Ez a leggyakoribb jel. Ha a fékkar meghúzásakor az izzó (ami rendben van) ellenére sem gyullad ki a féklámpa, az lehet kábel szakadásra, rossz csatlakozásra (pl. korrózió vagy oxidáció miatt), vagy a kapcsoló meghibásodására utaló jel.
A féklámpa folyamatosan világít: Ha a kábelezésben rövidzárlat van, vagy a kapcsoló érintkezői "összeragadtak", a féklámpa állandóan éghet, még akkor is, ha a fékkar nincs meghúzva. Ez megtévesztő lehet más járművezetők számára, és az akkumulátor lemerülését okozhatja.
Időszakos működés: A féklámpa csak néha világít, vagy csak a fékkar nagyon erős meghúzására. Ez általában a kábelen vagy a csatlakozóban lévő szakadozó, instabil érintkezésre utal.
Korrózió a csatlakozónál: A kábel csatlakozójánál lévő zöldes-fehéres lerakódás (oxidáció) a csatlakozás romlását jelzi.
A féklámpa kapcsoló kábelének és csatlakozásainak karbantartása elsősorban a tisztaságra és az integritás megőrzésére fókuszál:
Rendszeres Ellenőrzés: Ellenőrizze a kábel teljes hosszát a kapcsolótól az elektromos rendszereig, különös tekintettel a csatlakozókra (általában a főfékhenger burkolata alatt).
Tisztítás és Korrózióvédelem: Ha a csatlakozóknál korróziót lát, tisztítsa meg finom csiszolópapírral vagy kontaktspray-vel. Ezután kenjen be egy kis vazelint vagy elektromos zsírt a csatlakozókra, hogy megvédje őket a nedvességtől és az oxidációtól.
Kábelrögzítés: Győződjön meg róla, hogy a kábel megfelelően van rögzítve (bilinccsel vagy kötegelővel) a kormányhoz és a vázhoz, hogy ne érintkezzen mozgó alkatrészekkel és ne feszüljön el a kormány elfordításakor. A súrlódás elleni védelem meghosszabbítja az élettartamot.
Kapcsoló ellenőrzése: Ha a lámpa nem működik, érdemes a kapcsolót is ellenőrizni, és szükség esetén beállítani vagy cserélni. A kábel csak a jel továbbításáért felel, de a hiba forrása gyakran maga a kapcsoló.
