Sütiket (cookie) használunk, hogy megkönnyítsük webáruházunk használatát az idelátogatóknak. Az „OK” gombra kattintva elfogadja a preferenciális, statisztikai és marketing sütik használatát számunkra és partnereink számára. A weboldal működőképességének fenntartása érdekében funkcionális sütiket is használunk. A sütikel kapcsolatos részletes információkért és beállításokért kérjük, kattints ide!


Kezdőlap » Motowell alkatrészek » Magnet » Motowell Magnet Sport » Magnet Sport első fékrendszer » 20. CSAVAR HATLAP PEREMES BARNA M8x35x1.25/20


        

20. CSAVAR HATLAP PEREMES BARNA M8x35x1.25/20

Készleten

 

Cikkszám: BHF12-BR-M8x35x1.25/20
Ár (nettó) : 79 Ft
Ár (bruttó) (27 %):
100 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  2A61  
Termékfigyelő

A robogók első féknyereg felfogató csavarjainak (más néven rögzítőcsavaroknak) elsődleges szerepe, hogy a féknyerget szilárdan rögzítsék a jármű vázához vagy a felfüggesztéshez (általában a teleszkópok alsó részéhez). Ez a kritikus rögzítés biztosítja, hogy a féknyereg a megfelelő pozícióban maradjon, és hatékonyan tudja a fékbetéteket a féktárcsához szorítani a fékezés során. Nélkülük a féknyereg elmozdulna, ami a fékhatás csökkenéséhez vagy teljes elvesztéséhez vezetne.


Meghibásodás jelei

A féknyereg felfogató csavarjainak (vagy a rögzítésnek) meghibásodása általában a féknyereg nem megfelelő rögzítéséből vagy a csavarok/menetek sérüléséből adódik.

A meghibásodás tipikus jelei lehetnek:

  • Szokatlan zajok: Kopogó vagy csattogó hang hallható fékezéskor vagy egyenetlen útfelületen való haladáskor. Ez a meglazult féknyereg mozgására utal.

  • Csökkent fékerő/Fékhiba: A fékhatás csökken, a fékkar/pedál érzete megváltozik.

  • Rezgés fékezéskor: A lazuló rögzítés miatt a féknyereg nem egyenletesen szorítja a tárcsát, ami rezgést okozhat.

  • Fékolaj szivárgás: Extrém esetben a meglazult, mozgó féknyereg megsértheti a fékrendszer csöveit vagy tömítéseit, ami fékfolyadék szivárgáshoz vezet.

  • Egyenetlen fékbetét-kopás: A rosszul rögzített féknyereg nem egyenletesen fekszik fel, ami a fékbetétek gyors, féloldalas kopásához vezet.

Fontos megjegyezni, hogy a fékrendszer egyéb hibái (pl. dugattyú beragadás, levegő a rendszerben, elöregedett fékfolyadék) is okozhatnak hasonló tüneteket, ezért fékprobléma esetén mindig alapos átvizsgálás szükséges.


Karbantartás

A felfogató csavarok és a féknyereg megfelelő állapotának fenntartása a fékrendszer biztonságos működésének alapja:

  1. Rendszeres ellenőrzés:

    • Szemrevételezés: Időnként ellenőrizze, hogy a csavarok a helyükön vannak-e, és nem látható-e rajtuk sérülés, repedés vagy korrózió.

    • Meghúzás ellenőrzése: Győződjön meg róla, hogy a csavarok megfelelően szorosak. Soha ne húzza meg "érzésből" túlzottan a csavarokat, mivel ez a menetek sérülését (szakadását) okozhatja.

  2. Megfelelő nyomaték:

    • Mindig az előírt nyomatékkal (gyártói specifikáció) húzza meg a csavarokat, lehetőleg nyomatékkulcs használatával, különösen visszaszereléskor (pl. fékbetét vagy gumiabroncs csere után). A nem megfelelő nyomaték a csavar kilazulásához vagy elszakadásához vezethet.

  3. Csere/Felújítás:

    • Ha a csavarok vagy a menetes furatok (pl. a teleszkópban) sérültek (elfáradt, korrodált, elszakadt menet), azonnal cserélje a csavarokat, vagy javíttassa a menetet.

    • A legtöbb gyártó azt javasolja, hogy kritikus rögzítéseknél (mint a féknyereg csavarjai) új csavarokat használjon visszaszereléskor.

  4. Menetrögzítő:

    • Bizonyos gyártók menetrögzítő (Loctite) használatát írják elő a csavarok berögzítésére a véletlen kilazulás elkerülése érdekében. Ezt a gyártói előírások szerint kell alkalmazni.

Fontos, hogy a fékrendszer karbantartása, különösen az alkatrészek cseréje, hozzáértő kezekben történjen, mivel a fékhiba életveszélyes lehet.

ZjNlMThi
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: